Hartelijk dank dat u heeft gekozen voor de kennis en ervaring van Projekthus B.V.
Graag attenderen wij u op een aantal zaken ten behoeve van de voortgang van de door u verstrekte opdracht.
Aanleveren van documentatie (ter voorbereiding op de opname)
Om een correct energielabel af te kunnen geven is het van groot belang dat wij beschikken over documentatie van de woning. Denk hierbij aan het bouwjaar, het jaar van renovatie of aan- of uitbouw van de woning. Maar ook welk type installaties aanwezig zijn en welke isolerende maatregelen zijn genomen.
Wij verzoeken u documenten1 met het adres van desbetreffende woning en eventuele foto’s voorafgaand aande opname toe te sturen aan epa@projekthus.nl.
“Welke type installaties zijn aanwezig in de woning?” “Welke isolerende maatregelen zijn er genomen?”
Omdat wij verplicht zijn ons hierbij te houden aan enkele voorwaarden hebben wij een tabel opgemaakt zodat u exact weet wat wij nodig hebben. Op de volgende pagina vindt u een tabel met een gedetailleerde beschrijving welke informatie wij nodig hebben en hoe u dit kunt aanleveren.
Tijdens de opname dienen wij alle ruimtes te kunnen betreden om de opname in zijn geheel uit te kunnen voeren, inclusief de technische ruimte (cv-ketel/warmtepomp) en kruipruimte.
Wij verzoeken u dan ook om ervoor te zorgen dat dit mogelijk is.
Registratie van het energielabel
Wij raden u aan om de opname pas plaats te laten vinden nadat eventuele werkzaamheden zijn uitgevoerd. Wij zijn namelijk verplicht om de woning op te nemen in de staat waarin de woning verkeert op moment van de opname. Omdat alle labels de volgende werkdag worden geregistreerd, dient men ontbrekende documentatie
dezelfde dag nog door te sturen2.
Controle en kwaliteitswaarborging
Wij zijn verplicht van onze opnamegegevens een zogeheten monitoringbestand op te sturen naar de landelijk beheerder (RVO) om de authenticiteit van uw energielabel te waarborgen. Het monitoringbestand betreft de minimale hoeveelheid data (geen persoonsgegevens) die de overheid nodig heeft om aan de rapportageplicht van de EU te voldoen.
Aan te leveren documenten
Gelieve bovenstaande documenten te mailen naar epa@projekthus.nl voordat de opname plaatsvindt. Dit kan ook worden overhandigd tijdens de opname.
Let op: Aan te leveren documenten zijn niet verplicht, maar zeer aan te raden. Wij mogen nooit aannemen wat
er aan de woning is gedaan en moeten dit altijd aan kunnen tonen. Zonder geldig bewijslast is het de EP-adviseur
namelijk verplicht te werken met standaardwaarden, waardoor het label ongunstiger kan uitvallen.
Gelieve bovenstaande documenten te mailen naar epa@projekthus.nl voordat de opname plaatsvindt. Dit kan
ook worden overhandigd tijdens de opname.
Annulering en ‘no-show’
Opdrachten kunnen, op werkdagen, tot 24 uur voor het plaatsvinden van de afspraak kosteloos worden
geannuleerd. Voor annuleringen binnen 24 uur voor de afspraak wordt er 50% van de oorspronkelijke prijs in
rekening gebracht.
Voor zowel vragen als het aanleveren van documenten kunt u ons bereiken op epa@projekthus.nl.
Enthousiast geworden en benieuwd naar de mogelijkheden? Laten we een afspraak maken! Bel ons via (070) 383 82 27 of mail naar info@fotozoom.nl.
De Caballero Fabriek • Unit 25
Saturnusstraat 60 | 2516 AH Den Haag
kvk: 52922278 | btw: 183649837B01
Privacy Statement
Algemene Voorwaarden
Vacatures
Tips van de fotograaf!
Energielabel: Aanvullende informatie
fotozoom.hibster
De Caballero Fabriek • Unit 25
Saturnusstraat 60 | 2516 AH Den Haag
T: (070) 383 82 27
M: info@fotozoom.nl